Najczęstsze pytania

Chcąc sprawić, by zakupy internetowe były dla Państwa jak najbardziej owocne zamieszczamy poniżej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i ewentualne wątpliwości. Mamy nadzieję, że lektura będzie przydatna.

 

1.Czy ceny podane na stronie to netto czy brutto? Czy dotyczą rolki czy też metra tapety?
Podane ceny są cenami brutto i dotyczą jednej rolki. W przypadku fototapet składających się z kilku części, cena dotyczy całej dekoracji.

 

2. Czy muszę zakładać konto i rejestrować się w sklepie, żeby złożyć zamówienie?
Nie, wystarczy dodać wybrany produkt do koszyka, wybrać opcję dostawy odpowiednią dla siebie i wypełnić dane bilingowe/dostawy. Zamówienie potwierdza się zarówno na stronie (ostatnim krokiem jest uzyskanie swojego numeru zamówienia), jak i za pośrednictwem linku w zamówieniu, które otrzymasz automatycznie na maila.

 

3. Jak wybrać pasujące do siebie tapety?
Jeśli już zdecydowałeś się na jedną tapetę, np. w kwiaty i chcesz do niej dobrać odpowiednie tło - nie musisz przeszukiwać wszystkich kolekcji i głowić się, czy odcień aby na pewno będzie pasował. Na dole strony każdej tapety są "Polecane produkty" - są to tapety pochodzące z tej samej kolekcji, z której wybrałeś sobie tapetę, idealnie dopasowane fakturą i kolorem według zalecenia producenta. Podobnie jest z akcesoriami. Pamiętaj, że decydując się na kupno kilku różnych tapet, które mają być w jednym pomieszczeniu, warto wybierać produkty tej samej firmy i z tej samej kolekcji, żeby mieć pewność, że będą miały taką samą jakość, odcienie i faktury.

4.Nie chcę kupować tapet w ciemno. Czy mogę otrzymać próbki? Czy będę za to płacić?
Tak, istnieje możliwość otrzymania wybranych próbek. W tym celu należy się z nami skontaktować mailowo - sprawdzimy, czy mamy na stanie wybrane próbniki. Są darmowe, natomiast trzeba zapłacić za przesyłkę tak samo, jak za wysyłkę tapet - 15zł lub 26zł.

5. Nie lubię składać zamówień przez strony sklepów. Mogę to zrobić inaczej?
Oczywiście! Możesz do nas zadzwonić lub wysłać e-mail. Zawsze trzeba podać ilość i numer wybranych produktów, dane do faktury, adres do dostawy (jeśli jest inny) i koniecznie numer telefonu. Tak złożone zamówienie otrzymasz na swój adres mailowy, w celu sprawdzenia i potwierdzenia. Nie należy robić opłaty zanim nie otrzyma się mailowego potwierdzenia zamówienia.

6. Jak zrobić opłatę za zamówienie?
Należną sumę trzeba wpłacić na konto, które widnieje w zamówieniu. W tytule przelewu KONIECZNIE trzeba wpisać numer zamówienia, który wygeneruje Ci się po złożeniu zamówienia (np. opłata za zamówienie 11111).

7. Jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia?
Wszystko zależy od tapety, którą się wybrało. Niektóre tapety mamy w magazynie i wysyłka następuje do dwóch dni roboczych od chwili zaksięgowania pieniędzy na koncie (lub złożenia zamówienia w przypadku zapłaty gotówką kurierowi przy odbiorze). Inne są na zamówienie fabryczne i czas realizacji jest wtedy dłuższy. Na stronie KAŻDEGO produktu, w ramce po prawej stronie jest informacja o dostępności - jeśli towar jest na miejscu, podana jest informacja "Dostępność: na magazynie". Jeśli natomiast wybrana tapeta jest na zamówienie fabryczne, podany jest czas oczekiwania w dniach (np. "Dostępność: 5-10 dni). Oznacza to ilość DNI ROBOCZYCH. Jest to jednoznaczne z tym, że wysyłka towaru następuje w ciągu 10 (6 itp.) dni roboczych.

8. Czy będę informowany o postępach zamówienia i orientacyjnym terminie dostawy?
Tak, po złożeniu przez nas zamówienia w fabryce i po potwierdzeniu jego przyjęcia, do każdego Klienta wysyłamy informację mailową, że tapety zostały zamówione oraz kiedy można się spodziewać dostawy.

9. Wybrałem tapety, które były w magazynie, a okazało się, że ich zabrakło. Jaki wtedy jest czas oczekiwania?
W zależności od tego, z jakiej firmy są tapety, czas realizacji wydłuża się o tyle dni, ile w przypadku innych tapet tego samego producenta, które są na zamówienie fabryczne. Jeśli tapeta jest z firmy AS Creation - czas oczekiwania wynosi do 10 dni roboczych, jeśli z firmy Rasch - do 6 dni itp. Jeżeli niepokoisz się, że realizacja Twojego zamówienia nieco się wydłuża, a nie powinna - zadzwoń do nas! Rozwiejemy Twoje wątpliwości. Sami również informujemy Klientów o wszelkich niedogodnościach, może się jednak okazać, że w natłoku zamówień coś nam umknie. Prosimy wtedy o interwencję i wyrozumiałość - każdemu może się zdarzyć.

10. Zamówiłem tapety i zostałem poinformowany, że zostały wycofane z produkcji. Co zrobić?
Cóż, jak wszystkie produkty, również kolekcje tapet mają swój termin ważności. Jeśli założeniem producenta było stworzenie katalogu ważnego do 2012 roku, to znaczy, że pod koniec tego roku powoli zaczną się w fabrykach braki, gdyż tapety przestają być produkowane i ich sprzedaż trwa do wyczerpania zapasów. Może się okazać, że dziś otrzymana tapeta jutro już nie będzie dostępna. O braku tapet lub zakończeniu produkcji jesteśmy informowani w chwili składania zamówienia w fabryce, nie zaś na bieżąco, dlatego Klient może otrzymać taką wiadomość nawet kilka dni po złożeniu przez siebie zamówienia. Z zamówienia, które zawierało tapety wycofane z kolekcji, można zrezygnować. Jeśli została zrobiona wpłata - całość zostanie zwrócona na konto. Można też kontynuować zakupy i wybrać inny produkt - złożyć nowe zamówienie, uwzględniając opłatę dokonaną przy poprzednim (należy to zaznaczyć w uwagach do zamówienia). Jeśli są różnice w cenach - należy dopłacić nadwyżkę, wpisując w tytuł przelewu "dopłata do zamówienia 11111 lub też można się spodziewać zwrotu na konto różnicy w cenie.

11. Poinformowano mnie, że tapety, które zamówiłem, będą w produkcji dopiero za jakiś czas. Co zrobić?
Jeśli odpowiada Ci wydłuży termin realizacji - możesz zachować swoje zamówienie, będziemy je stale ponaglać w fabryce i zrealizujemy je możliwie jak najszybciej. Jeśli wydłużony czas realizacji Ci nie odpowiada, możesz wybrać inne tapety lub całkowicie zrezygnować z zamówienia. Wszystko odbywa się tak samo, jak w przypadku całkowitego braku tapet, niezależnej rezygnacji z zamówienia lub zmianie towaru na inny.

12. Nie mogę tak długo czekać na realizację zamówienia. Co zrobić?
Można zmienić zamówienie na tapety z krótszym czasem oczekiwania lub te, które mamy w magazynie. Można też zrezygnować z zamówienia i wtedy są zwracane koszty.

 

13.Chciałbym coś domówić do zamówienia. Czy mogę to zrobić?
Możesz domówić dowolny towar, składając po prostu drugie zamówienie. Aby uniknąć podwójnych kosztów wysyłki, wybierz opcję "odbiór osobisty", a w uwagach do zamówienia wpisz prośbę o połączenie go z poprzednim, wpisując numer poprzedniego zamówienia, np. "proszę połączyć to zamówienie z zam.11111". Jeśli decydujesz się na tapety sprowadzane z fabryki, zwróć uwagę na dzień i godzinę, w którym składasz zamówienie i czy otrzymałeś już potwierdzenie o tym, że Twoje poprzednie zamówienie zostało już złożone w fabryce. Może się okazać, że domówienie kolejnych tapet będzie się równało z podwójnym czasem oczekiwania na przesyłkę. Jeśli chcesz otrzymać paczki osobno - po prostu opłać przesyłkę i nie wpisuj nic w uwagi. Jeśli będzie możliwość przyspieszenia i połączenia przesyłek - z pewnością Cię o tym poinformujemy, podobnie w przypadku, kiedy czas oczekiwania na obydwie będzie się nieznacznie od siebie różnił (np. 1,2 dni różnicy). Wtedy zadecydujesz, czy chcesz otrzymać dwie paczki czy jedną w nieco późniejszym terminie, ale za to z jednorazowym kosztem wysyłki. Drugi, jeśli już dokonałeś wpłaty, zostanie Ci zwrócony.

14. Kiedy są składane w fabryce zamówienia na tapety z wydłużonym czasem oczekiwania?
Zamówienia na tapety z firmy Rasch składane są w każdy poniedziałek i czwartek w godzinach porannych (do 9.30). Zamówienia na tapety z firmy AS Creation składane są w środy, także do godziny 9.30. Zamówienia są zbierane przez cały tydzień, jednak wszystkie są wysyłane zbiorczo w podane dni i nie ma możliwości, byśmy wysyłali je w inne dni lub w inne godziny (wyjątkiem są okresy świąteczne, które mogą wpłynąć na realizację zamówienia). Zamówienia, które zostaną złożone w późniejszych godzinach, będą uwzględniane przy składaniu kolejnego zamówienia. Do wskazanych godzin powinniśmy mieć złożone przez Ciebie zamówienie i deklarację płatności (jeśli decydujesz się na przelew - wyślij nam potwierdzenie, byśmy mieli znak, że jesteś pewny złożonego przez siebie zamówienia).

 

15. Kiedy otrzymujecie zamówiony towar i kiedy można się spodziewać dostawy?
Tapety z firmy Rasch otrzymujemy w każdy wtorek i czwartek, zaś w firmy AS Creation w każdą środę. Z przyczyn niezależnych od sklepu mogą wystąpić opóźnienia w dostawie, co równa się z opóźnieniem wysyłki do klienta. Są to jednak sporadyczne przypadki i zazwyczaj paczki można się spodziewać na drugi, maksymalnie trzeci dzień od naszej dostawy (czyli, w zależności od producenta, w środę-czwartek, czwartek-piątek, w piątek-poniedziałek). Nie ma możliwości przyspieszenia dostawy tapet z fabryki. Wysyłka tapet, które nie podlegają zamówieniom fabrycznym, realizowane są codziennie.

16. Wybrałem zarówno tapety, które są na stanie, jak i te, które są na zamówienie. Kiedy otrzymam paczkę?
Wysyłka tapet nastąpi wtedy, kiedy zamówienie zostanie zostanie całkowicie skompletowane, a więc czas realizacji jest taki, jak długi jest czas oczekiwana na tapetę pod zamówienie. Na życzenie Klienta możemy wysłać paczki osobno, jednak oznacza to naliczenie podwójnej opłaty za przesyłkę (można zrobić przelew - dopłatę do zamówienia lub zapłacić przy odbiorze).

17. Chciałbym odebrać paczkę osobiście. Czy jest taka możliwość?
Tak, można odebrać zakupy osobiście. Trzeba jednak złożyć zamówienie przez system sklepu (telefonicznie, mailowo...), zaznaczyć odbiór osobisty i zrobić wpłatę przez internet, ponieważ nasz sklep nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej, ergo nie mamy kasy fiskalnej i nie możemy przyjąć gotówki. Żeby zapłacić za tapety przy odbiorze, należy zadeklarować w uwagach do zamówienia chęć odbioru tapet w sklepie stacjonarnym w Bytomiu, przy ul. Reptowskiej 39A. Czas oczekiwana na tapety jest takim sam, jak w przypadku wysyłki. Kontaktujemy się w chwili, kiedy tapety są przygotowane do odbioru.

18.Dokonałem wpłaty na konto, a mimo to moje zamówienie widnieje jako "nieopłacone". Dlaczego?
Zmiany dotyczące wpłaty wprowadzamy do systemu ręcznie i nie zawsze tego pilnujemy. Jeśli wpłata została zrobiona dokładnie według danych z zamówienia - z pewnością do nas dotarła. Sprawdzamy ją na koncie bankowym lub w systemie Płatności.pl, to jest dla nas najważniejsze, i jeśli nie ma wpłaty - kontaktujemy się z Klientem. Mówiąc wprost, nie trzeba się przejmować statusami opłaty widniejącymi w panelu zamówień. Zawsze warto też wysłać potwierdzenie przelewu, jeśli nie jesteś pewny.

19.Czy zostanę poinformowany o wysyłce?
Tak, w dniu wysyłki dostaniesz informację mailową od nas oraz od firmy kurierskiej z numerem listu przewozowego. Oznacza to, że następnego dnia roboczego można się spodziewać dostawy.

20. Czy kurier będzie się ze mną kontaktował przed dostarczeniem paczki?
Zawsze podajemy numer kontaktowy do Klienta, jednak nie każdy kurier z tego korzysta. Nie możemy określić, jak zachowa się osoba dostarczająca paczki na Twoim terenie - czy zadzwoni lub zostawi awizo z numerem telefonu czy też w ogóle nie poinformuje Cię, że niebawem dostarczy paczkę. Numer listu przewozowego ułatwia śledzenie paczki. Jeśli chcesz ustalić godzinę dostarczenia lub mieć pewność, że paczka dojedzie do Ciebie w oczekiwanym czasie - możesz skontaktować się z kurierem. Wystarczy na stronie firmy kurierskiej GLS wyszukać najbliższy Ci oddział, zadzwonić i podać numer listu przewozowego lub też poprosić o numer telefonu kuriera, który rozwozi paczki na Twoim terenie. Jeśli wydaje Ci się, że przegapiłeś dostawę i nie zostałeś o niej poinformowany - prześledź swoją paczkę na stronie GLS, być może wróciła do magazynu i czeka na odbiór lub też będzie próba kolejnego doręczenia.

21. Paczka, którą doręczył kurier, była uszkodzona, na czym ucierpiały też moje zakupy. Co zrobić?
Każdą paczkę, niezależnie od tego, czy jest uszkodzona czy też nie, należy dokładnie sprawdzić przy kurierze. Jeśli wydaje Ci się zniszczona lub w jakimkolwiek stopniu odbiega od Twoich oczekiwań, spisz z kurierem protokół szkody, który następnie będziemy rozpatrywać jako reklamację.

22. W paczce nie było faktury, jak mogę ją dostać?
Faktury ZAWSZE dołączamy do paczki, przyklejając je NA ZEWNĄTRZ opakowania. Wystawiamy je według danych bilingowych,. Można wystawić fakturę dla osoby prywatnej lub dla firmy. Dane do wysyłki mogą być takie same, jak do faktury, ale mogą też być inne. Taka opcja jest do wyboru pod formularzem danych.

23.Kupiłem tapety, ale nie jestem zadowolony. Czy mogę je zwrócić lub wymienić?
Tapety w stanie nienaruszonym, fabrycznie zapakowane, można odesłać do nas maksymalnie do 14 dni od chwili otrzymania przesyłki. Możemy się również umówić na wymianę. Trzeba wtedy złożyć nowe zamówienie i w uwagach wpisać, że zostały zwrócone tapety z poprzedniego zamówienia (i uiszczona opłata, jeśli za zakupy zapłaciłeś przelewem). To również nie może przekraczać 14 dni roboczych od chwili otrzymania przez Ciebie przesyłki. Koszty dodatkowych wysyłek ponosi Klient. Formularzem zwrotu/wymiany może być odręcznie napisane pismo, dołączone do paczki.

24.Wybrany przeze mnie produkt jest wadliwy. Czy mogę złożyć reklamację?
Oczywiście. W tej sprawie należy wysłać do nas maila, możliwie jak najszybciej, opisującego problemy z wybranym produktem oraz ze zdjęciami dobrze obrazującymi problem. Reklamacje są uwzględniane przy porozumieniu z producentem, dlatego ich rozpatrzenie może potrwać nawet do miesiąca. Warto zachować wszystkie etykiety, które były dołączone do tapet.

25. Nakleiłem fototapetę na ścianę i okazało się, że poszczególne pasy do siebie nie pasują. Czy reklamacja zostanie uwzględniona?
Niestety, zgodnie z instrukcją montażu fototapet, całą dekorację należy przed naklejeniem na ścianę rozłożyć na podłodze i dokładnie sprawdzić, czy wszystkie bryty do siebie pasują i czy fototapeta nie ma innych wad. Jeśli są jakiekolwiek podejrzenia, że fototapeta nie spełnia oczekiwań - należy się z nami niezwłocznie skontaktować. Po naklejeniu na ścianę - no cóż - nie możemy odesłać produktu do producenta, a bez tego nie zostanie rozpatrzona reklamacja.

26.Chciałbym zrezygnować z zamówienia, bo zmieniła się moja koncepcja. Czy ponoszę jakieś konsekwencje?
Nie. Z zamówienia można zrezygnować w dowolnej chwili, bez podawania przyczyny.

 

27. Zrezygnowałem z zamówienia i chciałbym zwrot pieniędzy. W jakim czasie go otrzymam?

Zwrotu pieniędzy można się spodziewać do 7 dni roboczych. Jest wykonywany na to samo konto, z którego została zrobiona wpłata za zamówienie. Jeśli chcesz otrzymać zwrot na inny rachunek – wyślij nam dane mailem.

28.Czy w sklepie mogę uzyskać poradę odnośnie tapetowania?
Oczywiście, chętnie odpowiadamy na wszystkie pytania mailowo i telefonicznie.


29.Jestem bardzo zadowolony z zakupów. Czy mogę polecać sklep innym za pomocą stron internetowych?
Oczywiście! Zachęcamy do komentowania zakupów poprzez różne portale. Do wszystkich uwag Klientów podchodzimy bardzo poważnie, starając się, w miarę naszych możliwości, sprostać wszystkim potencjalnym trudnościom.

Jeśli nadal masz do nas jakieś pytania, zachęcamy do kontaktu mailowego i telefonicznego. Dołożymy wszelkich starań, by Twoje zakupy były udane.

Pozdrawiamy,
zespół TapetySwiata.pl